نوزاد و خواب

   
0

راهکارهاي اساسي در مورد ايمني نوزادان و خواب
• کودک را به پشت روي يک تشک صاف و بدون بالش بخوابانيد . اگر در طول شب متوجه شديد که کودک غلت مي‌زند ، دوباره او را به پشت برگردانيد . اما فکر نکنيد که بايد تمام شب را مراقب او باشيد . هنگامي که کودک توانايي غلت زدن از پشت به جلو و يا برعکس را دارد ، سعي کنيد او را روي پشتش برگردانيد . اما کم کم بگذاريد خودش وضعيت مناسب خواب را پيدا کند .
• سر کودک را با ملافه يا پتو نپوشانيد . کودک را هميشه در حالتي قرار دهيد که پاهايش پايين رختخوابش قرار بگيرد . در اين حالت او نمي‌تواند به زير پتو يا ملافه‌اش بخزد .
• هميشه به جاي لحاف از ملافه يا پتواستفاده کنيد . مطمئن شويد که ملافه يا پتو را کاملاً در زير شانه‌هاي او محکم کرده‌ايد . چون در حالت کودک ديگر نمي‌تواند به راحتي به زير آن بخزد يا غلت بزند .
• کودکان و نوزادان قادر نيستند خودشان دماي بدنشان را تنظيم کنند ، به همين جهت بايد دماي اتاقي را که کودک در آن به سر مي‌برد ، در حد مناسبي تنظيم کنيد . اين دماي مناسب در حدود 16 تا 18 درجه سانتيگراد و يا 61 تا 64 درجه فارنهايت است .
• نوزادان و کودکان خيلي کوچک نمي‌توانند خودشان ملافه را پس بزنند و يا دوباره آن را روي خود بکشند. همراه با تنظيم دماي محيط نوزاد پوشش او بايد يک زيرپوش نرم و نخي با يک لباس راحتي روي آن باشد . از پتو يا ملافه‌هاي سبک براي پوشاندن روي کودک استفاده کنيد .
• دماي اتاق و محل زندگي کودک را با يک دماسنج سالم و معتبر ، تنظيم کنيد . دماسنج را در نزديکي کودک قرار دهيد و به اين شکل دماي مناسب را براي او تنظيم کنيد .
• رختخواب يا تختخواب کودک را نزديک بخاري و يا رادياتورها قرار ندهيد . چون پيش از اندازه گرمش مي‌شود و اين برايش زيان آور است همچنين رختخواب و يا تختخواب او را نزديک پنجره هم نگذاريد چون در طي فصل سرد به علت سرما و در تابستان به دليل گرما و تابش آفتاب بيمار خواهد شد .
• وقتي مي‌خواهيد کودک را کنترل کنيد و ببينيد سردش است يا گرمش ، به جاي لمس کردن دست يا پاي او ، شکم و يا پشت گردنش را لمس کنيد . چون اين نقاط دماي واقعي و سرما و گرماي بدن کودک را نشان مي‌دهند . آن وقت يا رويش را خوب بپوشانيد و يا پوشش روي او را سبک کنيد .
• اجازه ندهيد ، کسي در اتاق کودک و يا در نزديکي او سيگار يا پيپ بکشد !
• هرگز وقتي کودک در کنار شما روي مبل يا نيمکت است نخوابيد !

   
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.